Steam Egg

Hari Ahad ammi prepared cheesy steamed egg for breakfast.  First time buat..so ammi cakap dengan Kyra. 

Ammi:   How if resipi kita tak jadi?
Kyra:  Takpe, kakak makan je.  Bersyukur
Ammi:  Ohhhhhh sejuknya  hati dengar perkataan bersyukur tu.

Ingredients dia as usual... pakai je apa yang jumpa dalam fridge.

Bahan yang ammi guna:
Telur 
Sausage
Shallot (1 biji kecik je cukup..karang anak-anak bising pulak)
Carrot
Tomato
Garam
Black & White pepper
Cheese 

 Mix semuanya.. ammi terbayang brocoli sebenarnya.  Tapi brocoli takde pulak dalam fridge Muma.  Memula ingat nak stim pakai bekas ni je...tapi emmmm macam tak cukup pulak nanti.  Jadi jomlah kita alihkan ke dulang kecik.

Pukul telur.  Manja-manja je pastu curah je dalam bahan yang dipotong-potong tadi.  Masukkan cheese kacau pastu topkan a little bit more.  Sila sapu butter sikit kot dalam dulang tu.  Ammi lupa nak griskan jadi ada telur-telur yang melekat.  Sayangnya.


Steamkan dalam 10-12 min.  Bila cucuk dengan fork dah tak melekat tu maknanya dah masaklah tu.

Tadaaaa...nampak tu kat belah bawah ada macam melekat-lekat.  Kyra siap makan korek-korek lagi yg melekat tu.

No comments: