Pages

Normal Scenario

Perkara ni berlaku kat mana-mana.

Biarlah gambar yang berbicara...


(Credit kepada yang melukis)
Ammi cuma ambil dari FB je.

Mujurlah Arwah Aca & Mama ammi takde harta untuk anak-anak.  Yelah bahagian masing-masing.  Bukan semua orang mampu nak tinggalkan harta untuk anak-anak, walaupun cuma tanah sekangkang kera.  Ilmu dan didikan yang Aca & Mama bagi kat kitorang adik beradik tu pun harta juga pada ammi.  Nothing to complain!

13 comments:

  1. Betul tu...people nowadays kan...harap anak- anak kita tak macam ni la nanti

    ReplyDelete
  2. sedih sangat. berdoa semoga anak cucu kita tak macam ni nanti :(

    ReplyDelete
  3. pernah ternampak kat fb, memang sangat deep kan... manusia kalau bab harta sanggup buat apa saja...

    ReplyDelete
  4. zaman skrg sume duk gilerkan harta.. aduhla

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah dalam family, kita adik beradik sama2 bergilir uruskan mak apak.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Realiti zaman ini, tetapi tidak semua. Kadang-kadang rasa lebih baik tidak berharta daripada berharta, sebab fitnahnya amat besar. Tapi kalau tak ada harta pun susah juga. Terpulang pada kita, tepuk dada tanya iman. Mudah-mudahan kita semua beroleh perlindungan-Nya daripada fitnah di akhir zaman..

    ReplyDelete
  7. psl tanah pusaka pon adik beradik leh bergadoh., huhuhu
    air tak putus dicincang lah sangattt

    ReplyDelete
  8. Dah besarkan cukuplah... malas nak gaduh pasal harta...insyaallah...

    ReplyDelete
  9. sya dah follow sini. terima kasih kerna sudi baca entri-entri saya =))

    ReplyDelete
  10. Pada Sha, biar tak ditinggalkan harta.. Lebih mudah.. Banyak Sha tengok (tak semualah) lebih mementingkan harta dari hubungan kekeluargaan.. Huhuhu.. Sedih..

    ReplyDelete
  11. Tapi bab menguruskan orang tua bersungut dan lepas tangan..

    ReplyDelete